jump to navigation

Kızımı doğurtan doktor ile nasıl tanıştım? 11 Haz 2009

Posted by evaciton in Hamilelikten Önce.
Tags: , , , , ,
trackback

Artık bebek sahibi olmak istiyorduk ve bunun için ismi bilinen bana da tavsiye edilmiş bir doktorla görüşmeye gittik. Muayene odasına aldı, smear örneği aldı, ultrasona baktı. O dönemde regl düzensizliği, bazı ağrılar gibi genel beden sağlığım için akupunktur tedavisi oluyordum.

Ziyaretimi hemen takip eden cumartesi günü doktorun ekibinden bir hanım telefonla arayarak smear sonucuna göre ufak bir müdahele gerektiğini, endişe edilecek bir şey olmadığını ancak tedbiren bunun yapılması gerektiğini söyledi. Hemen o anda haftabaşına randevu veriyordu. Nedir ne değildir diye ikinci bir kere düşünme şansı bile olmadan…

Smear’ın sonucunu galiba bize fakslamışlardı, endişe edilmemesi gerektiğini söylediği şey bir tür kanser olasılığı idi. Ben panik halde iki gözüm iki çeşme ağlamaya başladım, çünkü ailede kanser vakası vardı.

Neyse eşimle tanıştıktan sonra benim de doktorum olan aile hekimi Dr. Pelin Boyner Tahtacı’yı görüş almak için aradık. Eşinin de jinekolog olduğunu biliyorduk. Ancak o bizi başka bir doktora yönlendirdi; Herman İşçi. Yanılmıyorsam 2006 Aralık ayıydı, ilk ziyarete annemle gittim. O zamanlar Avrupa Florence Nightingale hastanesindeydi…

Oldukça sakin, kısık sesle konuşan doktorumuz öncelikle oldukça detaylı bir konuşma yaptı; etnik kökenlere bağlı poli kistik overi, akdeniz ateşi gibi rahatsızlıkları anlattı. Oldukça babacan davrandı. Raporu gösterip durumdan bahsedince kendi teyit için yeniden smear örneği aldı. Duruma göre belki başka bir analiz için parça alınması gerektiğini belirtti. Özellikle eğer tek eşliysem ve daha önceden de yaramazlık yapmadıysam kansere de yol açabilen HPV’ den (Human Papilloma Virüsü) korkmama gerek olmadığını belirtti.

Biz arada eşimle seyahate gittik. Seyahatteyken kendimi sakin tutmaya çalıştım. Kendisi bizzat arayarak durumun değişmediğini ve durumun netleşmesi için gerçekten bir parça alınması gerektiğini belirtti. Ses tonu gayet sakin idi. Döndüğümüzde ilk işim bunun için randevu almak oldu. Yanılmıyorsam 2006 Ocak idi, Avrupa Hastanesinde bir odaya aldılar, sigorta işlemleri yapıldı.

Mavi bir başlık ve arkası açık olacak şekilde mavi bir ameliyathane önlüğü giydirdiler. Beni o halde sedyeye yatırıp aşağı indirdiler. Aynen ameliyata girer gibi bir işleme tabi tutulmuş oldum. Çok basit bir prosedür, narkoz yok, 5- 10 dakika sürüyor. Can acımıyor ve işlem bittikten sonra yatış yok, doğrudan evinize gidebiliyorsunuz. Sadece işlem sonrasında birkaç gün eşinizle ilişkiye girmeniz yasak oluyor.

Alınan numune incelemesi sonucu Serviks iltihabı olduğu orta çıktı. Her yaz mutlaka mantar geçirdiğimi anlattım. Bunun kronikleşmiş bir enfeksiyon olduğu ortaya çıktı. Ancak etkin bir sebebi olmadığı için tedavi öneremedi.

O günden beridir mutlaka rutin smear testine gidiyorum. Doktor ona göre takip ediyor, her smear analizinden sonra sonucu arayıp bizzat kendisi veriyor. Bir tek hamileyken herhangi bir komplikasyona sebebiyet vermemek için smear alınmadı.

İşte böylece kızımı doğurtan doktorla tanışmış oldum.

Yorumlar»

No comments yet — be the first.

Bir Cevap Yazın

