jump to navigation

12 Aylık> Beslenme ve İştah 27 Tem 2009

Posted by evaciton in Beslenme ve İştah.
Tags: , , , , , , , , ,
trackback

Tarih; 27 Temmuz 2009/ Yaş; 12 Aylık

Doğduğundan beri yeteri kadar yiyen bıcırığımız hiç bir zaman ne yer bir çocuk ne de yemez bir çocuk olmamıştı.

Minyatür doğduk minyatür gidiyoruz. 12 aylık boyumuz 70,5, kilomuz 7,700. Onun yarı yaşında hatta 1/3′ü olan birçok bebek onunla aynı ağırlığa sahip.

Son bir aydır beslenmede itiraz dönemine girdik sanıyorum. Yemek kaşığını görünce bile ağlamaya başlıyor.

Dayanamayıp geçen gün doktoru aradım. Malum durumu dolayısıyla sürekli takipteyiz. Ama huysuzluk sadece yemek konusunda. Doktor sıcaklar veya çıkmak üzere olan bir diş yüzünden yemek konusunda sıkıntı olabileceğini, bir hafta gibi bir uzatma daha olursa öncelikle bir idrar tahlilini yaptırıp ardından da bir kontrole getirmemizi tavsiye etti.

Sıcak yüzünden olan iştahsızlık için bol sıvı gıda vermemizi önerdi. Ben de pütür yedirme konusunda ısrar etmemeye ve oyun oynarken yedirmeye  karar verdim. Haftasonu bu karar etkisini nispeten olumlu yönde gösterdi. Zaman zaman itiraz etse de en azından yemesi gerekeni yedirmeyi başarıyoruz.

Henüz yürümeye başlamadık ama dikilmeye bayılıyoruz.

Dişler

Diş çıkarma 8,5 ayda başladı şimdilik 10,5 ayda durdu. Henüz 6 tane dişimiz var ve pütürlü yemekten hiç hoşlanmıyoruz.

Özel olarak satın aldığımız bebek yoğurdu dışında bizim yediğimiz yoğurdu ilk defa 11. ay itibariyle yedirmeye başladık. 12. ay sonrasında ise sırayla önce yumurtanın beyazı, sonra süt ve son olarak sütlü tahıllı kahvaltıya geçiş yaptık, ancak henüz gerçek bal tattırmadık.

Muhallebiyi pirinç unu, süt ve piştikten sonra içine pekmez katarak veriyoruz. Ayrıca akşamları yatmadan önce vakit kalırsa Junior Aptamil veriyoruz.

Bebek sütlacı tarifi;

Fikir versin diye söylüyorum ortalama 200- 220 ml (yani bir küçük süt paketi kadar) süte ortalama 2 kaşık pirinç unu katarak ve karıştırarak yapıyorum. Yalnız kaşığın içindeki miktarını tutturamadığım zamanlarda çok sulu veya çok katı bir muhallebi sonucu alabiliyorum 😦

Vitaminler;

Ayrıca Doktor Devit’i artık kesebileceğimizi söyledi. Ben ara ara aklıma geldikçe bitsin diye veriyorum 🙂 (böbrek taşı hikayesi devreye girince taş düşürmediğini anlayıncaya kadar korkudan kesmiş oldum ve bir daha devam etmedim.)

Yorumlar»

No comments yet — be the first.

Bir Cevap Yazın

