jump to navigation

Göbekbağı düşmeden bebek yıkanabilir mi? 20 Eki 2010

Posted by evaciton in Acemi anne ve babanın günlüğü, Eve bebek geliyor nelere ihtiyacım var?.
Tags: , , ,
trackback

Deneyimlediğim ve takip edebildiğim kadarıyla konuda farklı hastanelerin farklı uygulamaları var. Örneğin Amerikan Hastanesi’nde göbek bağı düşene kadar bebeği yıkamak yerine silmek öneriliyor. Buna karşın Kadıköy Şifa Hastanesi doğum öncesi eğitiminde, bebeğin doğduğu günden itibaren göbek bağı düşmeden yıkamakta bir sakınca olmadığını belirtiliyor.

Farkı var mı?

Takip ettiğim bir anneler grubunda gelen iletilerden okuduğum kadarıyla doğduğu günden beri yıkanan bazı bebeklerin göbekbağlarının yıkanmayanlara göre daha kısa sürede veya benzeri sürelerde düşebildiğini anladım.

Amerikan Hastanesi’nde doğurduğum için kızımızı biz de göbek bağı düşene kadar silerek temizlemiştik. 8 günde göbek bağı düştü ancak ardında sümüksü bir yapı bıraktı. Doktora sormadık ancak gözümüze bir tür açık yara gibi göründüğü için tamamen kuruyana kadar bekledik. Tamamen kuruduğuna emin olduğumuzda musluk suyunu maşrapayla akıtmak suretiyle küvette yıkamaya başladık. Yani özel olarak içme suyu kullanmadık.

Ne yapmak lazım?

Internette tesadüf gezinirken deneyimli uzman Ayşe Öner hanımın sitesinde bir videoya rastladım ve konuyla ilgili açıklamasını dinledim, sizlerle de paylaşmak isterim.

Göbek bağının ölü bir doku olduğunu, ve bağlı olduğu noktadan ayrılmaya başlamadığı sürece bebeğin rahatlıkla yıkanabileceğini belirtiyor. Eskiden bebekler yıkanırken göbek bağının altına bir gazlı bez konduğunu ve üzerine toz serpildiğini, bunun ıslandığı zaman kötü koktuğunu ve temizlenmesinin zor olduğu için yıkamayın dendğini belirtiyor. Bu durumda göbek bağı düşene kadar bebeğin yıkanmasında bir sakınca olmadığını, ancak göbek bağı düştükten sonra bir kaç gün yıkanmaması gerektiğini çünkü orada açık bir yara oluştuğunu belirtiyor.

Ayrıca Öner bebeğin suyla dolu bir ortamdan kuru bi dünyaya doğduğunu, dolayısıyla suyun, bebek için sadece temizlik değil aynı zamanda iyi uyuma büyüme, ve kendini rahat hissetmesi anlamına geldiğini belirtiyor.

Yorumlar»

1. Olga Ayça Burnak - 19 Kas 2010

Merhaba sayfanı yeni keşfettim ben de blog olayına bulaşsam mı diye düşünüyordum ama eski usul günlük olayına devam etmekteyim, böylesi daha canlı oluyor mesela benim şu an sana cevap yazmam gibi. Göbekbağı olayı dediğin gibi her yerin ekolü farklı oluyor benim de abimlerin bebeği amerikan’da dünya’ya geldi dediğin gibi düşene kadar yıkanmasın demişler, bizim Tunamız John Hopkins Anadolu Sağlık’ta doğdu karşılıklı hayat alışkanlıklarımızdan hastane çıkışından önce hemşire hayat alışkanlıklarımızla ilgili konuştu bizimle banyo konusunda bana sorduğunda hergün muhakkak duş aldığımı söyledim, oğlunuzu da aynı şekilde yıkayabilirsiniz dediler göbekbağının da düşmesini beklememize gerek olmadığını söylemişlerdi, yıkanmaktan mı yıkanmamaktan mı bilemiyorum ama abimlerin bebeğinin 1 hafta da düştü, Tuna yıkanan bir bebekti bir ayda düştü:)Ama sonrasında öyle sarımsı birşey açık yara gibi birşey olmamıştı. Su her zaman güzeldir:)


Bir Cevap Yazın

