jump to navigation

Alerjik durumlar; İnatçı Ürtiker 16 Temmuz 16 Tem 2011

Posted by evaciton in Alerji, Sağlık.
Tags: , , , , , , , , , , , ,
trackback

30 Haziran tarihli yazımda ürtikerin Sekrol veya idrar enfeksiyonuna kaynaklı olabileceği görüşünü yazmıştım. İdrar enfeksiyonunu elimine ettik. Sekrol‘dan kaynaklı olduğunu kesin idi, ya da en azından en öyle sanıyordum. Zira Sekrol bitti, öksürük iki gün içinde hafifledi, ancak kızarıklıklar hala geçmedi…:(

Bugün -15 Temmuz- itibariyle doktora gideli 15 gün oldu. Gittiğimiz 30 Haziran perşembe 3 gün Zyrtec kulanmamızı önermişti, ancak bu süre zarfında kızarıklıklar geçmedi. O dönemde bir akşam bir de sabah olmak üzere toplam 2 kere sürdüğüm Eumovat biraz hafifletmiş gibiydi. Ben sormayı unutunca,  doktor da söylemeyince, kortizonlu krem olduğu için devam etmeye çekinmiştim.

5 Temmuz tarihli yazımda belirttiğim gibi doktoru arayıp durumu izah ettim Zyrtec‘e bir hafta daha devam etmemi önerdi. Bir hafta daha Zyrtec kullandıktan sonra dün -14 Temmuz- doktoru yeniden aradım. 1 hafta 10 gün daha Zyrtec ve Eumovat kullanmamı önerdi. Ürtikerin iyileşmesi uzun sürebilirmiş. Yumurta, bal, balık, muz, çikolata yemesi yasakmış. Ceviz de öyle. İnsaf ama mecbur vermiyorum !!!

Arada diğer kasıkta  da kızarıklık başladı, hatta duruma pişiğin de katkıda bulunduğunu düşünmeye başladığım için pişik kremi sürmeye başladım. Hafifleme var ama çok iç rahatlatacak türden değil. Önemlisi sürekli eli orada kaşınıyor.

Doktor “Pişik kremi bir işe yaramaz, günde iki kere Hipokort veya Eumovat sürebilirsin” dedi.

Durumla ilgili olarak dermatolog hanımı da arıyorum. Donmuş balığın histaminik etkisi olabildiğini, taze levrek ve dil balığı verebileceğimi belirtti. Doktorumuzun etap etap ilerlemek istediğini düşündüğünü belirtti . Ayrıca ürtikerin yemek harici sebeplerden de kaynaklanabileceğini belirtti. Başta Eumovat sürmeye kendisi de karşıydı, çünkü semptomları gidereceğini ama esas sorunu tedavi etmeyeceğini belirtmişti. Bu görüşe ben de katılıyorum.

Yemek kısıtı beni mahvetti ama şu anda elde sadece bazı yiyeceklerin kısıtlanması ve ayrıca Eumovat ve Zyrtec kullanımından başka alternatif kalmıyor. Üstelik bizim kuzu ne yazık ki her şeyi de yemiyor! Dermatolog hanım bol süt ve süt ürünleri vermemi tavsiye etti.

Yemek yemeyen çocukla halimi düşünün. Bu durumda patates kızartması da yiyemeyiz dedim, onu engellemeyin dedi. Sebebini bilmiyorum, sormayı unutmuş olabilirim.

Bunları geçtiğimiz günlerde ve dün iki ayrı arkadaşımla paylaştım. İkisi de zeytinyağı sürmemi  önerdiler. Ben de dün akşam yatarken bunu denedim. Bu sabah itibariyle kızarıklıklar sanki hafiflemiş gibi. Bu akşam da zeytinyağı sürerek yatırdım.

Bu arada her türlü alerjen olasılığı elimine edebilmek içn kuzunun çamaşırlarını yeniden eski usul Hacı Şakir ile yıkamaya başladım. Ayrıca bir aydır bir arkadaşın önerisiyle farklı marka (Uniwipes) bir ıslak mendil denemeye başlamıştım. Markanın kötü olduğunu düşümüyorum ancak bazen bu tip bez, ıslak bez değişikliklerinde bebeklerin cildinin tepkiye sebebiyet verebildiğini duymuştum. Ne olur ne olmaz diyerek bebekliğinden beri kullandığımız Huggies‘e devam kararı aldım. Ayrıca dermatolog hanımın tavsiyesiyle ıslak mendille sildikten sonra bacak araları ıslak kalmasın diye tuvalet kağıdıyla üstünden geçiyorum.

Denemeye devam, ah bir de neyin bunu tetiklediğini bulabilsek. Doktor laranjit benzeri biri durum olabileceğini söylemişti ya,  ben başlangıçtaki öksürüğün de alerjik olabileceğini düşünmeye başladım!!

Yorumlar»

No comments yet — be the first.

Bir Cevap Yazın

