jump to navigation

Kitap Alışkanlığı 2 19 Şub 2012

Posted by evaciton in Eğitim.
Tags: , , , , , , , , , , , ,
trackback

15 Kasım 2011 tarihinde Kitap Alışkanlığı diye bir yazı yazmıştım. O günden bugüne çok fazla farkeden bir şey yok. Kitap okuma konusunda çok fazla bir gelişim göstermedik. Akşamları genelde okuduğumuz kitap hep aynısı; Çikolata Çocuk. Hani anneler akşamları çocuklarına neler okuduklarını sosyal medyada paylaşıyorlar ya. Bizde o anlamda bir çeşitlilik mevcut değil. O yüzden öyle çeşit çeşit kitap almıyoruz. Aldığım Caillou ve Dora kitaplarını bile severek aldığımız halde pek yüzlerine bakmıyoruz, hatta bir tanesini öğretmeninin konuşmasında sonra olmasına rağmen yırttı 😦

Genelde puzzle veya İngilizceyle ilgili şeyler alıyorum. İlgisini çekebilmek için değişik türde puzzlelar aldım. Ancak Puzzle’ları bile yeni yapmaya başladı. Çok çabuk sıkılıyor; geçenlerde 1,5 puzzle’ı yaptı ve sıkıldı İşte bu bile benim için bir gelişme.

Son dönemde dergilere ilgi göstermeye başladı, sebebi ise dergilerin promosyon olarak verdiği oyuncaklar. Konuştuğum kıdemli annelerden biri, bana Tübitak‘ın Meraklı Minik dergisini önermiş. Dergiye çok cüzi bir ücrete yıllık olarak abone olunuyor. İnternette araştırmıştım ama elime almadan, içine bakıp alacağım şeyi incelemeden almayı sevmeyen bir insanım. Şansıma geçenlerde site marketinde bu derginin tiyatro konulu bir sayısını buldum. İçinde aynı konuda tombalası bile vardı. Hata parçaları ayırmak bir Montessori faaliyeti olarak işe oldukça yaradı 🙂

Ayrıca bazı özel kitap sayıları olduğunu farketmiştim, hatta facebookta Bir Dolap Kitap‘ın 10 Ocak tarihinde sorduğu “Bu akşam çocuklara hangi kitapları okudunuz?” sorusuna gelen yorumlar arasında Tübitak‘ın yayını olan Dinazor kitabını sormuştum ve kitap hakkında tavsiye almıştım. Bugün İstinye Park’ta D&R a girdim. Tesadüf bu kitapları orada seri halinde buldum, hatta üstlerinde hangisinin kaç yaşa uygun olduğu da yazıyordu. Dinazor kitabını elime alıp incelediğimde beğenmedim, çünkü kuzu dinazorlardan korkuyor ve artık olmayan bir türden korkmaması için uygun bir içerik arıyordum. Ancak bu kitabı okursam daha da korkacağını farkedip vazgeçtim, babası da inceledi ve benim bu düşüncemi teyit etti. Biz de bu durumda Rüzgarlı Bir Gün, Yavru Köpek ve Ölçmeye Başlamak kitaplarını aldık.

Bu arada Bir Dolap Kitaba hediye giden ve Yıldıray Bey tarandan tanıtılan Dinazorlar kitabı ise tamamen farklı bir yapıda ve böyle bir kitap bugün hiç gözüme çarpmadı. Gerçi zaten bu kitap ta 4 yaş üstüne hitap ediyor o yüzden henüz bizim ligimize girmiyor. Daha fazla bilgi için tıklayın

Herneyse D&r’dan çıktıkan sonra aniden, facebook’ta dikkatimi çeken Tırtıl Kids Kitabevini’nde orada olduğunu farkettik ve merakla içeri girdik. Orada komik bir biçimde Tübitak yayınlarının aslında Usborne adlı İngilizce bir yayının çeviris olduğunu, her birinin ortalama 16 TL gibi fiyatları olduğunu, Tübitak yayınlarının ise ortalama fiyatının 4 tl gibi olduğunu bu şekilde farketmiş olduk. Kitabın orijinalini yerli yapımı zannettiğim için bu kadar şaşırdım 🙂 Şu dakikaya kadar da kitabın içindeki bigilere bakmamıştım.

Tübitak‘ın böyle bir hizmeti bu kadar makul bir fiyata satıyor olması oldukça iyi bir şey 🙂

Bakalım bu ktapları sevecek mi?

Kitapları kemireceği ve yırtacağı endişem devam ediyor olacak ama, kitapları kuzunun görebileceği ve rahatça ulaşabileceği bir yerde olmasını sağlamam kuzuyu kitap konusunda motive eder mi acaba?

Aşağıdaki konularda tavsiyelerinizi bekliyorum

  • Motivasyon ve kitaplık konularında önerisi olan var  mı?
  • Değişik ismi olan bir kitap yazarı vardı N..R…? Onu biri bana hatırlatır ve tavsiye eder mi?
  • Bir de bugün şu C.Monet’yi görmedim.

Bunun dışında Mozart, Beethoven ve Bach kitaplarını tavsiye eden var mı? Yaş ligimize girmesini bekliyorum da

Yorumlar»

1. miniklerinannesi - 22 Şub 2012

Çocuğun ilgisine göre kitapları seçmek çok daha önemli. Tabi biz anneler, çocuğun ilgisini ne yönde olduğunu nasıl öğreneceğiz? Tabi deneme yanılma yoluyla. Ben de tübitakın il okuma kitaplarını alıyorum, tabi ki seçerek. Çünkü kızım da bazılarına hiç ilgi göstermiyor. En iyi yöntem kütüphaneye götürüp kendi , inceleyip seçmesine imkan vermek. Hem kitaplar onun için eğlenceli ve ilgi çekici hale geldi, hem de ben kitap arama derdinden kurtuldum.


Bir Cevap Yazın

