jump to navigation

Kulak Deldirme 03 Eyl 2013

Posted by evaciton in Uncategorized.
Tags: , , ,
trackback

Bizim minik kuzu, uzun zamandır benim küpe taktığımı görüyor ve küpelerimi takmak istiyordu. Buraya kadar her şey normal çünkü genelde kız kuzular annelerinin kıyafetlerini, ayakkabılarını, takılarını takmak isterler.

Gel gelelim benim küpelerimi onun takmasına imkan yok çünkü kulaklarım delik ve küpeler de buna uygun. Minik kuzunun ise kulakları haliyle henüz delik değil….idi.

Gel zaman git zaman illa ben de küpe takmak istiyorum diye tutturdu bizim küçük kokoş. Ben de kulaklarının delinmesi gerektiğini, delinirken az da olsa acıyacağını çabucak geçeceğini belirttim.

Bütün koşulları kabul etti. Ayrıca sınıfından iki arkadaşı daha meğer kulak deldirmek isterlermiş. Sonunda 2013, 11 Mayıs’ta sınıf arkadaşlarından biriyle birlikte el ele kulak deldirmeye gittik.

Heyecanla kulak delme küpelerinin renkleri seçildi, kulakların delinecek yerleri işaretlendi, kulağı delinirken acımasın diye sprey sıkıldı. Ben de bunların hem fotoğrafını hem de videosunu çektim. Hatta bizimkilerden ziyade kulağı delen hanım bundan daha çok rahatsız oldu. Her neyse, küçük hanımlar muratlarına erdiler.

Diğer arkadaşımız da bizimle benzer zamanlarda başka yerde kulaklarını deldirmiş, ve arkasından hafif bir iltihaplanma yaşamış.

Kulak delindikten sonra küpelerin ortalama 10- 15 gün kulaklarında kalması gerektiğini ve gün içerisinde Bepantene sürmemizi önerdiler. Ben bir kaç gün sürdüm, sonra “Aman ne olacak” düşüncesiyle saldım. Çünkü kendi kulaklarımı deldirdiğim zaman böyle bir sıkıntı yaşamadığımı hatırlamıyorum.

İlk deldirme deneyiminde kuzunun altın ya da gümüş küpesi olmadığı için deldirme küpeleri, kulağında belirtilen süreden biraz daha fazla kalmış oldu. Normalde deldirme küpesini söylenen süreden kısa zaman takarsak deliklerde iltihap olabiliyormuş diyenler var, ama bizde durumun tam tersi geçerli oldu ve delikler iltihap olmaya başladı. Sürekli acıyor ve iltihap akıyor durumu söz konusu olunca dayanamayıp doktoru aradım ve “Bir süre küpeleri çıkarıp deliklere Bactroban sürmem gerektiğini” öğrendim.

Kulaklardan birinin deliğini, tam kapanmak üzereyken azıcık bir acıyla küpeyi takarak kurtarmayı başardım. Ancak en çok iltihap olan diğeri yani sol tarafı 24 saate kapandı denilebilir. Ona da aynı girişimde bulunduysam da işe yaramadı, ben de başımıza iş açmamak için tekrar denemedim. Kuzu da acıdan korktu.

Aradan geçen sürede denize girme zamanlarına denk gelmesi açısından (negatif bir etkisi olduğunu bildiğimden filan değil, sadece kendimce tedbirli olmak için) bir süredir yeniden deldirme girişiminde bulunmadık. Ayrıca böylece o da bir süre rahat kalmış olacaktı. Böylece bir süre, küçük hanım tek küpeyle dolaştı. Ara sıra, diğer kulağı da bir ara deldireceğimizi ve artık herkes gibi iki küpeyi birlikte takacağımızı, sürekli tek küpe takılmayacağı mesajını veriyordum.

Nihayet 2013, 16 Ağustos’ta geçtiğimiz günlerde yine aynı arkadaşımızla el ele kulak deldirmeye gittik. Önce bir korktu, biraz ağlar gibi oldu, kaçındı. Ben de ona biraz zaman tanıdım, “Bir nefes al, gerçekten ne istediğini biraz düşün, ben işlerimi halledene kadar karar verebilirsin. Çünkü aynı yere bir daha gelmemiz ne zaman olur belli değil” Kuzu parktan döndükten sonraya bırakmak istedi, “Ama biz parka gidip dönene kadar kulağını delecek olan ablanın işi bitecek, çıkıp evine gidecek ve biz onu tekrar bulamayacağız.” dedim.

Ben işlerimi halledip tekrar dönüp sorduğumda – ki kısa bir süre geçmişti- “Evet” dedi ve deldirdik. 🙂

Bu sefer işi daha ciddi ele aldım ve gün içerisinde Bepantene sürme işini aksatmadım. İşin trajik kısmı, buna rağmen, aynı kulak deldirdiğimizin dördüncü gününde yine iltihaplandı. Ben de hemen doktorun önerdiği Bactroban’ı uygulamaya karar verdim. Tahminimce, iltihap oluşma sebebi, kuzumuzun da annesi gibi imitasyon takıya alerjik olmasından kaynaklanıyor.

Bu durumda delik biraz toparlanır toparlanmaz deldirme küpesini çıkarıp altın veya gümüş bir küpe takmak şart oldu. Merhemi sürdüğümün üçüncü günü iltihap toparlandı. İki, üç güncük daha bekleyip doğrudan normal küpeye geçmeyi planladım, ama ilaç bir sefer sürmediğimde iltihabın geri dönüşe geçtiğini fark edince daha fazla bekleyemeden hemen küpeyi değiştirdik.

Ayrıca kulak deldirdikten sonra alışma süresini özellikle deniz tatili öncesine getirmiştik ki, bir de sudan bir şey kapmasın. Gerçi, her tür ufak tefek yara aslında tuzlu suda çok daha çabuk iyileşir. Ve gerçekten öyle oldu, ilaçla bile ısrar eden iltihap, denize girdiği sürece kurudu ve geçti. 31 Ağustos 2013 itibariyle önümüzdeki günlerde takip edip göreceğiz. 3 Eylül itibariyle kulak arkasında iltihap yok, ancak diğer kulak gibi bembeyaz değil…

Hamiş; galiba bizim kuzu da annesi gibi imitasyon küpe takamayacak.

Yorumlar»

No comments yet — be the first.

Bir Cevap Yazın

