jump to navigation

Memeye geri dönüş 06 Nis 2014

Posted by evaciton in Anne Sütü, Emzirme.
Tags: , , ,
trackback

7 Mart 2014- 3. Ay  itibariyle durum

Okuduğum bir yazıya göre bebekler meme emmeseler bile 0-3 ay arasında emme reflekslerini hatırlayabilirlermiş. Bu teze dayanarak başından beri sütü sağarak verdiğim ve mama takviye ettiğim kızımı memeye döndürmek için epey bir çaba sarf ettim. Emme Grevi adlı yazımdan hatırlarsınız oğlan da 2. ayın başında (tahminen 4 Şubat civarı) memeyi reddetmişti. Hatta sünnete ramak kala ne olacak bu veletlerin hali demiştim. Zira sünnet günü oğlanı emzirebildim, fakat o arada kızı alışkanlıktan anne sütü/ mamayla beslediler.

İlgili Yazılar; Emme Grevi, Yarı emme grevi?

Emzirme konusunda çeşitli denemeler yaptım;

  • Her ikisi de ağladıklarında önce kucağımda dik tutup yatıştırmaya yöneldim. Yeniden memeye tuttum.
  • Altlarını bile değiştirmeden yarı uykuluyken memeye tuttum
  • Oğlan emzik aldığı için ağladığında emzikler yatıştırıp memeye tuttum.
  • İlk günlerde kız bir süre sağılmış süt ve mamayla devam etti.

Sonuç; 0- 3 ay arası tezi doğruymuş ki ikisi de memeye döndü. Memnunum. Yine de dışarı çıktığımda yanımda emzirme önlüğüyle birlikte mama ve biberon da bulunduruyorum.

Sünnete ramak kala dedim ve bir şey hatırladım. 8 Şubat’ta bebekleri de alarak anneme gitmem gerekti. Yanıma bin tane eşyayı alırken buzdolabındaki anne sütü stoklarını ise evde unutuverdim, acilen eşimi arayıp durumu haber verdim.  Yolda giderken kız can hıraş ağlıyor, belli ki aç. Anneme biz vardık ama baba bir türlü varamadı. Mama ve biberonlar babada kalmış mı? Anneme varır varmaz tek çare olarak memeye tuttum, kız emmeye başladı. Annem de “Başka çare olmayınca memeyi alıyormuş demek ki küçük edepsiz” diyerek espri patlattı. Başlayış o başlayış, patladı gitti 🙂

Ortalama olarak 2. aylarının ikinci haftasından itibaren her ikisini de dönüşümlü olarak tek memeden emziriyorum, yani biri soldan emdiyse diğeri sağdan emiyor. Ardından da eğer ihtiyaç duyuyorlarsa mama takviye ediyorum çoğunlukla yetmiyor ve aç kaldıkları için ağlıyorlar. 3. aya girişimiz itibariyle bazı zamanlar memeyle yetinip üzerine ayrıca mama almıyorlar.

Sağma;

Başlarda her emzirme seansından sonra sağmaya devam ediyordum, bebişlerin ikisi de emmeye başlayınca sağma sıklığım, dolayısıyla sterilizasyon, dolayısıyla bendeki stres azaldı. Sadece uzun süre emziremeyeceksem, evde bulunamayacaksam, evde bulunmayıp eve döndükten sonra mutlaka sağıyorum.

Bazen aklıma gelip yine emzirdikten sonra kalanı sağıyorum. Neden mi? Şunu fark ettim. 2. ayları biterken memede eskisi kadar uzun kalmıyorlar. Duruma göre en fazla 5 dakikada emiyorlar, ender olarak 10- 15 dakika kalıyorlar.

Bazen gazları olduğu için emmeyi yarıda kesiyorlar ve tekrar memeye dönmek istemiyorlar. Öyle durumlarda müsait isem kalanı sağıyorum, böylece işim olup dışarı çıktığımda onları besleyecek süt stoklanmış oluyor.

Pompa Kiralama;

Sağma için yeniden kendime ait pompa almak yerine kiralamaya karar vermiştim. Aylık kiralama fiyatları 70- 100 arasında seyrediyor. Üç aydır hastane tipi Medela Lactina kiralıyorum. Başta zaman kazandırsın diye iki memeyi de aynı anda sağabilmek için ikili set aldım. Yoksa saatler sürüyor. Bir süre sonra tek tek sağmaya döndüm. İkisi de emmeye başladıktan sonra sağma sıklığım bir hayli azaldı. Artık nerdeyse sadece hafta sonları, bazen de haftada bir veya iki kere sağmak için evde bana ait olmayan pompa bulundurmak fikri beni germeye başladı. İşte sırf bu yüzden ekonomik ve çekiş gücü pompa arayışına girdim. Lansinoh, Ameda ve Avent üstünde duruyorum çünkü internette araştırdığım zaman genelde annelerce bu üç marka tavsiye edilmiş gibi duruyor.

6 aya kadar anne sütü verebilirsem ne mutlu bana, dahası da gelirse yağ bal olur elbette 🙂

Gaz durumu;

Bebeklerin 0- 3 ay arasında gaz problemi yaşayabilecekleri söylenir. Bizde de ortalama son 1- 2 haftadır ( belki biraz daha fazla 2. ay bitişi ve 3. aya geçiş) özellikle kızda gaz problemi var. İlaç vermeden geçiştirebiliyorduk. 4 Mart’ta ilk defa gaz için ilaç verdim. İlaç basit anlamda bizim kullandığımız Metsil gibi etken maddesi Simetikon. Doktorun tavsiyesine göre günde 5 kere 8 damla beslendikten sonra verilebiliyor. (Kızımızın ilk doktoru beslenmeden önce demişti! Gel de hangi öğünde sancısı olacağını tahmin et) Meğer ilacın amacı gazları parçalayarak çıkabilir hale gelmesini sağlamakmış. Kız gaz sancısından öyle acı acı ağladı ki, sonunda dayanamayıp verdim.

Bir de özellikle geceleri eğer 3 saatten fazla emzirmediysem ve sağma fırsatım olmadıysa meme çok doluyor, kız eğer dolu memeden açlıkla hızla çektiyse ertesinde mama alamıyor çünkü ya gaz sancısı çekiyor, ya da fazlasını kusar gibi çıkarıyor.

27 Mart itibariyle bir süredir ikisi de hızlı emiyor iki fırt çekip bırakıyorlar, memeler tam boşalmıyor gibi, ama eskisi sağamıyorum çünkü bazen iki saatte bir acıkıyorlar bir de sağmaya vakit kalmıyor. Geceleri ise uzun uyuyorlar, ben de uyuduğum için kalktığımda memeler sertleşmiş ve süt dışarı sızmış oluyor. O zaman memeden hangisi içerse iste istemez gaz yapabiliyor. Gün içerisinde bu kadar sık emmeye kalktıklarında ise sanki yeteri kadar süt kalmıyor gibi hissediyorum. Bazen oğlan yine iki fırt çekip kendini geri atıp ağlıyor, eyvah diyorum yine emme grevine mi gidiyoruz, sakinleştirip veya gaz çıkartmayı deneyip tekrar deniyorum, bazen oluyor bazen almıyor. O zaman da mama vermek istemiyorum çünkü bu küçük cadılar kolaya çabuk alışıyorlar ve meme ardından amam geleceğini sanırım biliyorlar.

Bugün 2 Nisan. 3 aylık oldular. Düzene göre gündüzleri bazen 2 saat arayla bazen de 3 saat arayla emdikleri oluyor ayrıca bazen mama takviyesi alıyorlar, bazen almıyorlar. Geceleri sadece meme emiyorlar, çünkü geceleri uyku dolayısıyla beslenme araları uzuyor, uzadıkça memeler daha çok doluyor, böylece tahminimce memeden aldıkları yetiyor.

Yorumlar»

No comments yet — be the first.

Bir Cevap Yazın

