jump to navigation

Hamilelik Günlüğü 32. ve 33. Hafta 09 Nis 2014

Posted by evaciton in Hamilelik, İkiz Hamileliği.
Tags: , , , , , , , , , ,
trackback

32. Hafta (25 Kasım- 01 Aralık)

Bazı zamanlarda olduğu gibi bütün gece hareket hissetmeden geçirdim. Sabah harekete dikkat kesildim, çünkü her hareket hissetmediğimi zannedip doktora taşınmak ortalama 1- 1,5 saatimi alıyor.

Şaka gibi diş fırçalamak için lavaboya yanaşamadığımı yazmıştım. Çorap ve pantalon giymek ve tuvalet sonrası temizlenmek bile zorlaşmaya başladı, zira elim yetişmiyor, eh bunun için de yardım istenemez ki!!

Sağa sola dönmek zorlaştı, özellikle sağa dönerken bazı yerlerimde acı hissedebiliyorum. Örneğin göğüs altı gibi.

Kuyruk sokumum yaklaşık bir aydır ağrımaya başladı. Özellikle son dönemde galiba çok oturduğum zaman, oturma simidi gibi bir destek almayı düşünmeye başladım. Uzanmadan geçmiyor.

Bir de geçen gün yine bir enerji patlamasıyla puset, oto koltuğu vs için E bebek, Joker gibi yerleri gezdim. Yetmedi yemek yedim ve ufak bir alışveriş yaptım. Akşamına belki de çok ayakta kalmaktan, bileklerim bana şiş gibi göründü.

Haftasonu rutin kontroldeydik. Bebişler ortalama 1700 civarı olmuşlar. Boylarını hesaplamadım.

Ayakların şişmesi normalde 34- 35 haftada başlarmış, ancak ikiz hamilelikte önce başlaması normalmiş. Yemeklere ayrıca tuz atmamamı önerdi. Sonuçta vücut ödem topluyormuş.

33. Hafta (02 Aralık- 08 Aralık)

Karnımın Son Durumu;

33. Hafta

33. Hafta

Kuyruk sokumu ağrısı artık benim bir parçam haline geldi. Nerdeyse her daim var. Neyse ki bir arkadaş/akrabamız bana oturmak için yastık verdi. Henüz denemedim gerçi. Artık uzansam bile geçmiyor sanki?!?

Göbek tam gaz gidiyor sanki. Şişkinim, kocaman hissediyorum. Bazen de orada olduğunu unutuyorum. Görenler kaç gün kaldı diye soruyorlar. Bir ay kadar diyorum şaşırıyorlar, ikiz olduğunu öğrenince rahatlıyorlar. 🙂

Kendi imkanlarım ölçüsünde hala bazı etkinliklerde bulunabiliyorum. Tek başıma değil elbette, eşim ve kuzumuzla. Ve bu hafta bana afakanlar bastı; neden mi? Çünkü bir düğün ve doğum günü ortamında bulundum; gelen giden göbeğimi ellemek için atılıyor. #direngöbeğim, benim bedenim değil mi kardeşim, elletmiyorum işte. Bozulan oluyor, bozulsunlar. Benim aklıma kimsenin göbeğini ellemek gelmezken, millet nasıl da sormadan atlıyor. Kötü niyet yok elbette ama belki o anda o ruh halinde değilim, belki canım dokunulmak istemiyor, mecbur musun bana danışmadan göbeğimi ellemeye? Bir sor bakalım, ben kamu malı değilim sonuçta….Sonunda daral gelince bir kaç kişiyi kibarca uzaklaştırdım, ve çözüm olarak çantamı ya da paltomu önüme çekerek ellenme potansiyelini azalttım. Arabamın penceresinde bile üşenmeyip uzanıp elleyen oldu yahu!!!

Zaten artık kaç aylıksın sorusu bile bana daral getirdi. Ben ayımı hiç bilmedim, hafta bildim. Artık “doğuma ortalama bir ay kaldı” diyorum….kolayıma geliyor…

Yani normalde güler yüzlü biriyim, ama insana afakanlar gelince sakin bile olsan etrafındakiler verdiğin cevaplara ya da elletmemene bozuluyor, kırılıyorlar. Ama “Acaba bu soruyu soran kim bilir bugün kaçıncı kişiyimdir, ya da ellemeye kalkan kim bilir kaçıncı kişiyimdir, bu kadın hamile ona da daral gelmiştir” diye bir düşünen yok mudur kardeşim?

Komedi mi trajik mi bilemiyorum ama artık tuvalette temizlik bile zorlaştı, hatta oturduğum zaman göbeğimin klozete değdiğini hissediyorum. Çorap ve pantolon giyip çıkarmak zaten zorlaştı. Eşim yanımdaysa yardım rica ediyorum.

Göbeğimde siyah yerine daha ziyade mor (damar görüntüsü şeklinde) bir çizgi oluştu, Lierac Phytolastil Jel devam. Vitaminlerimi almak konusunda çok düzenli değilim yalnız, özellikle demir almayı unutuyorum 😦

Çok yorulduğumda ayak bileklerim şişiyor. Bu hafta okulda seminerimiz vardı ve dolayısıyla bir çıktım mı bütün gün dışarda kalmış oluyorum. Ertesi gün bitap düşüyorum.

Artık kuzuyla tek başıma bir yere gitmeye cesaret edemiyorum, çünkü olası taleplerine yanıt veremeyebilirim o yanıt alamadığı için vereceği tepkilerle beni yorabilir, onunla mücadele etmek istemiyorum.

Günlerden cumartesi; rutin doktor ziyareti. Bebişler ortalama 1900- 2000 gr olmuşlar, boylarını hesaplamadım. Ultrasonda görüntülenmeleri gitgide zorlaşıyor. Aynı sabaha ilk defa sol bacağımda dizime doğru batmalar yaşadım. Doktor sinirlere gelen baskı sebebiyle normal olduğunu söyledi. Ayrıca pazar günü de gündüzden itibaren sol bacağım boyunca içten ağrılar hissettim. Kuyruk sokumu ağrısı artık bir parçam haline geldi.

Doğum konusunda bir şey söylemek zor ancak 36- 37. haftaların mümkün olabileceğini belirtti. Doğum sinyallerine ve bebek hareketlerine dikkat etmemi söyledi.

Kontrolden çıkmadan önce araba kullanmamam gerektiğini belirti. İtiraz etmeye kalkınca kibarca “Beden ve bebekler senin, sadece suyunun gelmesi ihtimalinde sağa çekebileceğin bir konumda olman önemli” diyerek konuyu noktaladı.

Son haftalar olduğu için “Lierac kaç kutu daha kullanmam lazım, lohusalıkta da sürmek gerekir mi?” diye, sordum çünkü kutunun üstünde ilk regl olana kadar kullanılması öneriliyor. Esprili bir biçimde bir kutunun yeterli olacağını belirtti.

Yardımcı görüşmeleri tam gaz devam ediyor. Yatılı yardımcı ihtiyacını eşimden daha çok hissetmeme rağmen evde yabancı birinin olması fikri beni rahatsız etmiyor değil. Daha önce gündüzlü bakıcı ablamıza nasıl alışmıştık? Türk olmasına rağmen iletişimde hatalar olabiliyor. Yabancı olunca nasıl olacak merak etmiyor değilim. İlk defa birilerini beğendim, onlar da başka yerlerde çalışmaya başlamışlar. Bu ne hız….

Bu arada evde hazırlık adına yapılması gereken bir ton şey var;

  • Eşyaların yıkanması, asılması ve ütülenmesi
  • Park yatağın açılması temizlenmesi
  • Yatak süngerinin yıkanması ya da yenisinin alınması (sonunda yıkandı)
  • Yazlık kışlık şimdiye kaldı
  • Kendime hastane çantası hazırlamam
  • Kuzu için biz hastanedeyken gerekli eşyaların bir çantaya hazırlanması.
  • Duruma göre okul ve hastane organizasyonunun yapılması (Yılbaşı öncesinde tatilleri var, doğum denk gelebilir)
  • Kuzuya yeni Concorde Transformer XT 15- 36 kg oto koltuğu aldık, Britax Römer King Plus 9- 18 kg oto koltuğundan daha derli toplu, hem isofixli hem de yatabiliyor.
  • Chicco Trio For Me satılmadı, internetten uğraşmadım, onun yerine birilerinden puset ve anakucağı sordum, bir tane gelecek. Bakalım yeni oto koltuğuyla birlikte arkaya biri Chicco diğeri galiba Maxi Cosi olacak iki anakucağını nasıl sığdıracağız. Bir de kaç gündür mail atıyorum, siteden birinden ancak dün bir teklif geldi, değerlendirmeyi düşünüyorum, gidip göreceğim.
  • Sünnet sekizinci gün olur, bu yüzden tedbiren sünnet için kuzumuza kıyafeti ayarladık. Kız bebiş için bir akrabamız elbise verdi, erkek bebiş için bir yerden gelecek bekliyoruz. Bir kendim kaldım 🙂
Reklamlar

Yorumlar»

No comments yet — be the first.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: