jump to navigation

Hamilelik Günlüğü 35. Hafta 17 Nis 2014

Posted by evaciton in Hamilelik, İkiz Hamileliği.
Tags: , , , , , , , , , ,
trackback

35. Hafta (16 – 22 Aralık)

34. haftada hissettiğim regl ağrısını bir daha hissetmedim. Onun dışında zaman zaman karın ve kasık bölgemde ağrılar olabiliyor, ama benzerlik kabul etmez. Ayrıca bebişler karnıma bol basınç yapıyorlar, öyle zamanlarda hem gaz hem nefes sıkıntısı hissediyorum.

Bu hafta salı günü hastane valizinin bebekler kısmını da tamamladık nihayet; ikişer takım kıyafet, birer tülbent. Ardından bir kısım kuzunun odasını, daha doğrusu kitaplarını ve çekmecelerinden bir kısmını düzenledik.

Gece yarısı uykusuz kalınca, ertesi gün de erkenden kalkıp evde olmama rağmen sonra bir daha geceye kadar hiç dinlenmeyince çok yoruldum. Sanırım hafif tansiyonum arttı. Çok değil ama sırtımdaki/ boynumdaki ağrıdan olabileceğini düşünüp ölçtüm. 13/8 civarı çıktı. Aynı gün doktorcum 2 Ocak 2014 tarihine rezervasyonun bizler için uygunluğunu teyit için telefon açınca tansiyon konusunu açtım; 14/9 u görürsek beklemeyiz dedi.

Çarşamba sabahı kalktığımda ise 128/80 gördüm ve kendimi gayet iyi hissediyordum.

Salı günü tansiyonun normale dönerken nabzım yükseldi nedense. Bu durumda zaten az ve açık içtiğim çayı içmeyi iki gündür kestim. Fakat gel gör ki canım salı akşamı turşu çekti, yemeden duramadım. Ertesinde tansiyonum normal olmasına rağmen boynum ağrıyordu.

Bu arada evde ardiyemizin düzenlemesi, ama her şeyden önce bebek odası olarak belirlenen odanın bir düzene girmesi gerekiyor. Salı günü aynı zamanda kuzunun bebekliğinde kullandığı park yatak ve mama iskemlesi temizlendi. Akşam gelir gelmez kuzu park yatağını görünce içine girmek istedi :). “Kuzucum, o yatak artık senin ağırlığını taşımaz, büyüdün, o artık bebekler için” dedik, ama sonra demese miydim acaba diye düşündüm.

Perşembe günü dananın kuyruğu koptu. Çarşamba günü yardıma gelen bayan sekizinci gün sonunda önce Pazartesine kadar zaman verip, sonunda aynı günün sonunda aniden ayrılma kararı aldı. Ardında bir koca ütülenecek çamaşır yığını bırakarak gitti. Aynı hafta temizlikçi de rahatsızlanınca, geçtiğimiz haftadan beri derlenip toparlanan ev aniden Dingo’nun ahırına döndü.

Yine aynı hafta bende sürekli burun tıkanıklığı ve burun ifrazatı başladı. Başta grip mi yoksa alerjik mi kestiremedim, tedbiren zencefil çayı içmeye başladım. Doktor kontrolünde günde bir kere yarım ölçek Zyrtec içebileceğimi söyledi, ama ben daha hala içmedim. Tozdan mıdır yoksa hamilelik alerjisi midir bilmiyorum, durup dururken tıkanıyorum. Böyle zamanlarda etrafımdakiler burnumun kızardığını söylüyorlar.

Doktor kontrolünde miniklerin ortalama 2300 gr civarı oldukları belirlendi. Boylar da 43- 46 cm civarında imiş. Kontrol esnasında eşim “Şunu 3 veya 4 Ocak yapsak?” diye sordu. Doktor da, zaten 2 Ocak diyerek risk alıyoruz, daha almayalım, yerleri daralıyor” dedi.

Normalde yatış 2 Ocak olarak planlanmasına rağmen, olası bir değişiklik yani bebişlerin erken gelmeye karar vermesi durumuna tedbiren, sanal yatış ve anestezi için önemli kan tahlillerinin tamamlanması için kontrol sonrasında, doktor, bizi hastaneye yönlendirdi.

Kontrol esnasında doktorcum, doğum fotoğrafçısı olup portföyünde ikiz fotoğrafı olmayan bir bayan fotoğrafçıdan bahsetti, ona da bizden bahsetmiş. Biz de çıkışta onunla irtibat kurduk; kendisi sadece fotoğraf çekmekle kalmıyormuş, aynı zamanda hastane odası süslemesi de yapıyormuş, adı Doku Photography- Gülçin Altuntop, kendisiyle çok yakında konuşacağız

Ayrıca sorduğuma göre hastanede bebişler doğumdan sonra, yıkanmadan sadece silinerek yanıma getiriliyormuş. Bir tek çıkışta ana kucağı zorunluluğu var mı konusunda bilgi alamadık. Hoş iki bebek birden kucakta gidemeyeceğine göre…

Nispeten durgun geçen bir hafta içinden sonra hafta sonu yine koşturmaca içinde geçti anlayacağınız.

Karnımın Son Durumu;

35. Hafta

35. Hafta

Yorumlar»

No comments yet — be the first.

Bir Cevap Yazın

