jump to navigation

#annesütü #emzirme Emzirme ve emzirmeyle ilgili kullandığım herşey 2 22 Eki 2014

Posted by evaciton in Anne Sütü, Emzirme.
Tags: , , , , , , , ,
trackback

Emzirme ve emzirmeyle ilgili kullandığım herşey 1

EMZİRME

Başlarda emzirirken bebekler meme ucunu rahat kapamadığı için silikon kullandım. Bu seferkini hastaneden verdiler yanılmıyorsam Medela marka idi. Ayrıca ilk dönemde meme ucu yaraya meyil ettiği için hiç istemesem de Lansinoh merhem kullandım. Silikon aynı zamanda meme ucunu yaradan koruyan bir şey, ama bir kere yara oldu mu, bebeğin çekişi kuvvetliyse onunla bile canınız acıyor. İlk ayın sonunda meme grevine giren bebeleri memeye geri döndürürken silikonu aşamalı bir biçimde hayatımdan çıkardım, çünkü bebekler memeyi artık kapabildikleri için silikonla ne onlar ne ben rahat edemez hale geldik. Meme uçları 1 ay içinde toparlandı, ne merhemi sürmeme ne de silikonu takmama gerek kalmadı. (Dişlerden sonra ayrı bir macera)

Ağustos itibariyle ikizler 7 aylık oldular. Emzirmeye devam. Diş çıkardıkları için ağladıkça memeye dayıyorum, biraz sakinleşiyorlar. İstemiyorlarsa zaten kendilerini belli ediyorlar. Günde 3-4 kere mama takviye ediyorum. 6. ay itibariyle yavaştan ek gıda başladık, ancak araya yaz tatili girince istikrarlı biçimde başlamamız 7. ayı buldu. 22 Ekim itibariyle 9 ay 20 günlükler hala emziriyorum, menümüzde hem ek gıda hem de ortalama günde 3-4 kere hacmi 150 ml mama takviyesi var. Oğlan gece emiyor, kız yaklaşık 2-3 haftadır bıraktı,  artık 23.00 gece besini uygulamıyorum, uyanırsa uyuması zor diye. Kendiliğinden pek uyanmıyor, çok ender uyanırsa teklif ediyorum, isterse alıyor.

Dişler çıktıkça artık memeyi emmek haricinde bir de dişliyorlar, ağırlıklı kız dişliyor ve ardından gülüyor hınzır. Bir sefer memelerden biri çok fena yara oldu, hatta kanadı. Mecbur kalınca yine gelsin Lansinoh, bir ya da iki kerede meme toparlandı, mecbur kalmadıkça hiç bir şey sürmüyorum. Ama bazen memeye diş atacaklar diye can havliyle memeyi kaçırdığım oluyor, önce gülen kız böyle yapınca ağlıyor. Öyle olunca vazgeçiyorum, zaten mümkünse biberon almayı daha çok tercih ediyor. Ne olursa olsun sürekli teklif ediyorum, istiyorsa emziriyorum, yoksa zorlamıyorum.

EMZİK

Büyük kuzu kardeşlerinden daha düşük kilo (2030 gr) ve boyda (43.5 cm) doğduğu için doktor emzik kullanmamızı uzunca bir zaman yasaklamıştı. Emzik emerken acıktığını hissetmeyebilirmiş. İkizlerden oğlanın emme refleksi kuvvetli olduğu ama yoğun bakımda beslenemediği için hemşireler bize danışmaksızın emzikle sakinleştirmek zorunda kalmışlar. Eve geldiğinde alışıktı. Kız ise hiç meraklı değildi, hatta ağzına koyunca öğürme tepkisi veriyordu, zaman içerisinde alıştı. Artık ikisi de emzik alıyorlar, en azından kriz hallerinde almaları iyi. Büyük kuzuda denediğimiz üzere Philips Avent emziği başından kabul ettiler, henüz başka marka denemedik.

SÜT ARTTIRMA

Azim yaptım, süt arttırmak için pompa ve bol suya yüklendim. Günde bir tane Solgar’ın maya tabletlerinden alıyor(d)um. Kısır, İrmik, Kuru incir, badem ceviz vs tüketiyorum. Konuştuğum emziren annelerden biri İzmir üzümünün kendisine iyi geldiğini, memeleri çatlayana kadar doldurduğunu belirtti. Gerçi herkeste süt yapan besin aynı değil. Ayrıca süt galiba besinle değil beyinle ve bebeklerin emmesiyle alakalı. Ayrıca bol su ve dinlenebilme. Bir de anladığım memeler arasında fark oluyor, birinden gürül gürül gelirken diğerinden daha az gelebiliyor. Önemli olan unsurlardan biri sadece sizin sabrınız değil aynı zamanda bebeklerin de emmeye azim göstermesi, bazı bebekler emip hemen süt gelmeyince çabuk sıkılıp ağlayıp memeyi bırakabiliyorlar.

3 aylık bebek 2 saatte bir ya da her gak dediğinde beslenir mi? Çünkü artık her ağlamaları açlık anlamına gelmiyor. Her ellerini ağızlarına sokmaları aç manasına gelmiyor. Her memeye tuttuğunda emmek istemeyebiliyorlar filan falan.

Bebekler 3 aylıkken emzirme kampı yapılır mı bilmem ama en azından bir 6 ay emzirebilsem diyor(d)um. 4.5 aylık oldular 2-3 haftadır mama takviyesi hacmi arttı. Mayıs başında hastalanıp bir de uykusuz kalınca memeler bir gecede yumuşadı. Ben de yeniden bol su içmeye, kaju, badem ve kuru incir yemeye, ve sağmaya geri döndüm. Dahası irmik ve kısıra sarmıştım, emzirmeme rağmen kilo almaya başlayınca kesmiştim. Geçen hafta itibariyle irmik yemeye geri döndüm, kiloya katkısı olduğu kadar süt arttırmaya da galiba yararı var.

EMZİRME ÖRTÜSÜ

Büyük kuzum D.’de emzirme yastığı almamıştım, emzirirken eğilmekten sırtım belim çok ağrırdı. Bu sefer ikizleri aynı anda emzirmeye çok heves ettiğim için Mycey marka emzirme yastığı aldım, hala kullanıyorum ve bu sayede neredeyse hiç bel ve sırt ağrısı çekmedim, çok rahat ettim. Doğurmadan önce ikiz emzirme yastığı çok aramıştım ama bulamamıştım. Başlarda aynı yastığın yanına minik kanape yastıkları ve bazen de birinin desteğiyle ikisini birden emzirdim. Uzun süredir tek tek emziriyorum, daha rahat oluyor. En son Ağustos’ta ( 7 aylık) ikisi birden çok ağlayıp memeye hücum edince kıyamayıp ikisin de memeye aldım, sıkıntı yaratmadılar.

Zamanında bir etkinlikte Lansinoh‘tan hediye edilen emzirme örtüm sayesinde dışarıda rahatlıkla emziriyorum. Meğer o da Mycey marka imiş. Havalar ısınması ve bebeler hareketlenmesiyle dışarda örtüyle yine rahat emzirebilir miyim bilmiyorum. Yazdan beri artık onu bile az kullanıyorum.

EMZİRME KIYAFETİ & SÜTYENİ

Büyük kuzuma hamile olduğumda yanılmıyorsam Seçen’den almış olduğum bir bluz vardı. Kuzu yazın doğduğu için o bluz haricinde kısa kollu gömlek filan idare etmiştim. İlk Emzirme Haftası düzenlendiğinde Lei Leo defilesinden kalma bir uzun kollu emzirme bluzum vardı. Kışın doğuracağım için yetmeyeceğini düşündüğüm için bir kaç şey daha bakayım dedim. 2013 Lütfi Kırdar Kongre Merkezinde düzenlenen Anne & Bebek Fuarında Happy Milk ile de tanıştık, oradan da iki tane kısa kollu emzirme tişörtü aldım. Döndüre döndüre idare ettim, yazın bile ediyorum, tabi hep aynı şeyleri giymekten giymekten artık sıkıldığım için kolay açılır kapanır kolsuz ya da kısa kollu gömlek kullanıyorum. Gerek Lei Leo gerek Happy Milk yumuşacık bir dokuya sahip ve ikisiyle de emzirmek çok kolay; çıkar memeyi aç sutyeni, emzirmeyi bitir, sutyeni takmayı unutsan da tişörtü çektin mi zaten her yer kapanıyor 🙂 Ayrıca kuzu zamanında var olan Bebe Fox markalı emzirme sutyenlerim bana yetti, yenisini almadım. Aynı marka tek bir tane de atletim vardı, bu sefer onu hiç kullanmadım. Tek sorunum var; sutyen askılarındaki metaller ve plastikler 5.5 yıl sonra kırılmaya başladı. Yenisini almamaya inat ettim 🙂

 Emzirme ve emzirmeyle ilgili kullandığım herşey 1

Reklamlar

Yorumlar»

No comments yet — be the first.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: