jump to navigation

2015 Yazında İkizlerimiz #twins #ikizler 22 Ağu 2015

Posted by evaciton in Bebeğim Büyüyor, İlkler.
Tags: , , , , , , ,
trackback

İkizlerin bu yaz ki kazanımları;

Kız 19 Aylıkken yürüdü

Kızın bıngıldağı erken kapandığı için tavsiye üzerine Memet Özek ‘in kapısını aşındırdık. Aslında muayene sonrası içimizi rahatlattı ama muayene esnasında soruları ve pimpirikli yaklaşımıyla bizi zorladı ve endişelendirdi. Tarzı buymuş. Önce kötü olasılıkları eleyerek iyi sonuca gidermiş. Ziyaretimizde kızın gelişmesinde genel olarak yavaşlık olduğundan bahsetmiştik. Doktorun kapısından çıktığımızda hele ki bizi beynin gelişmesini kontrol amaçlı bizi MR’a yönlendirince, kızın yürümüyor olması bizi endişelendirdi. Gerçi acil bir durum olsa sizi hemen buradan MR’a yönlendirirdim dedi. Kızın küçük olması, MR’a girmek için sakinleştirici alması gerekliliği bizi bu işi yapmaktan vazgeçirdi. Bizi endişelendiren şey ise beyin büyürken yeteri kadar büyüyemezse herhangi bir eksiklik ileride bazı şeyleri yeterli şekilde yapmamasına ve eksiklik yaşamasına sebebiyet verebilir dedi.

Ardından çocuk doktoruna da bu durumu danıştık; bize “Bu kız hopluyor, tırmanıyor ve ayaklarını basıyor, eğer bir problem olsaydı bunları da yapamazdı ve sizi başka bir uzmana yönlendirirdim” diyerek içimizi rahatlatmıştı. Çok şükür, 6 Ağustos itibariyle yani 19 ay 4 günlükken ilk defa desteksiz olarak yürümeye başladı.

Bu arada BLW (Baby LED Weaning) deneyimleri güzel sonuçlar veriyor. D.’den sonra bu bana iyi geliyor zira onu besleme konusunda baya zorlanmıştık. İkizler şimdilik her şeyi denemeye istekliler, elbette yemeyi istemedikleri oluyor, ama kendi başlarına yemeye daha meyilliler, bu bazen sorun yaratsa da hoşuma gidiyor, varsın etraf dağılsın. Dışarda bazen biraz ortalığı dağıtabiliyoruz. 19 aylıklar ve 18 aylık civarı çatal kullanmaya başladılar. Kaşık kullanıyorlar ama tabii efektif olmasını beklemiyoruz, yani döke saça 🙂

İkisinin de 15 tane dişi olmuş. Artık her şeyi yiyebiliyorlar, karpuza bayılıyorlar, üzüm, ceviz, soyulmuş çekirdek, fındık, yaban mersini, aralarında en serti havuç. Bu yaz pestil ile tanıştılar çiğnemiyorlar daha ziyade emiyorlar. Bu yaz çikolata ve şekerli şeylerle hatta patlamış mısırla tanışmış oldular. Evde vermiyorum ama dışarıda bazen az az kaçıyor.  D. çikolata ile 2. yaş gününde tanışmış idi. Bunlar daha erkenci!

Deniz ve havuz ile tanıştılar

İkizler geçen yıl denizle tanıştılar ancak bu yıl tatilde hem denize hem de büyük havuza girmeye alıştılar. Şimdi küçük çocuk havuzu onları tatmin etmiyor, özellikle de beni büyük havuzda görürlerse küçük havuzundan çıkıp büyük havuza atlıyorlar ve bundan çok keyif alıyorlar. Tek sıkıntı ikisinin de havuz suyunu çeşitli biçimlerde yalamaları veya içmeye kalkmaları. Bir de oğlan bir sefer üzerinde kolluk yokken küçük havuzuna girdi ve yüzmeye kalkıştı, desteksiz kendini kurtaramayınca hemen kucakladım, o anda o kadar korktu ki bana ahtapot gibi yapıştı. Buna rağmen ertesi gün yine kollukla küçük havuzundan kaçıp büyük havuzuna atladı ve ablasıyla yüzdü, yüzündeki mutluluk görülmeye değer 🙂

İkizler için Kelimeler;

Kız hala herkese ve herşeye anne (22 Ağustos 2015) diyor, ama artık yavaştan ayırmaya başladı. Anne, baba, bitti, gel. İkiz kardeşine ismiyle hitap ederek gel diyordu bir süredir. Elleriyle “bitti” işaretini yapıyorlar. Oğlan köpeği “vov” yani havlama sesiyle ifade ediyor, motorlu taşıtların hepsi ise “bi bi” yani bip bip. İkisi de “baba” diyorlar. Henüz D. nin ismini veya abla kelimesini söyleyemiyorlar ve ona da anne diyorlar. Anneanneyi ben anne diye çağırdığım için ona da anne diyorlar 🙂 (22 Ağustos 2015)

Kız için yemek, su, emzik ve hatta süt aynı kelime “mamma”

İkizler için kafamda iki soru var;

Yüzme dersi; bebeklere yüzme dersi aldırmak gereksiz bir harcama mıdır yoksa yerini bulur mu? Oğlan sanki yüzmeye hazır havasında.

Tuvalet eğitimi; büyük havuzuna girmeleri için bezsiz olmaları daha iyi, bu durumda tuvalet eğitimi gerekiyor, ancak henüz buna hazır görünmüyorlar.

24 Kasım 2015′ de gelişim durumu; (nerdeyse 22 Aylık )

Oğlan “Anne otu(r)”, “Anne kalk” “Anne ço (su)”, “benim”, özellikle motosikletler dahil pek çok şey “Benim”, “Bi daha”, “Ya Bak (bırak)” “Abi tak tak (inşaatlardaki çalışma sesini böyle izah etmiştim). Kız daha öz kelimeyle konuşuyor “Anne”, “Baba”, “Bak bu ayak”. Ağzını, burnunu, gözlerini, ayaklarını ikisi de gösteriyorlar.

Tuvalet eğitimi konusunda lazımlıklar ortada ama hareket yok. Kız bazen bezini çıkarıyor ve takmak istemiyor. Bir haftadır ikisi de 2 yaş sendromuna girdi. Oğlan kendini istediği şey olmadığında yere atıyor ya bize ya da kendi kafasına vuruyor. Kız ise kıyamet ağlıyor. Oğlanı da kızı da böyle durumda kendi hallerine bırakıyorum. Kız sakinleşince örneğin ayakkabıyı yeniden teklif ediyorum, tamam ise giyiyor, istemiyorsa ağlamaya hazır, ısrar etmiyorum

15 Mart 2016’da gelişim durumu; (2 yaş 2,5 Ay)

İkisi de bir sürü kelime kullanıyorlar, hatta cümle kuruyorlar. Oğlan 29 Şubat’ta “Anne öteki emzik vey” demiş. Anneanne, babaanne vs isimlerini güzel söylüyorlar. Oğlan kelimeleri daha temiz söylüyor. Kız biraz daha dili döndüğünce söylüyor.

Reklamlar

Yorumlar»

No comments yet — be the first.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: