jump to navigation

2015 Yazı #lifewith3kids #3çocuklayaşam #twins #ikizler küçük #ergen #7yaş 24 Kas 2015

Posted by evaciton in İlkler.
Tags: , , , , , , ,
trackback

Nasıl geçti bu yaz hiç anlamadım dersem inanır mısınız?

Büyük kuzu yaz okuluna gitmeyi kesinlikle reddetti. 2 ay boyunca dip dibe,  kıç kıça olunca bir süre sonra ikimiz de arıza vermeye başladık. Çünkü küçük hanım ne okumak istiyor, ne yazmak istiyor. Her teklifimde savuşturma yöntemleri ile karşılaşıyorum.

2015 yazının ilk kazanım; Yüzme

Bahsettiğim dönemde Ocak’ta geçirdiği ameliyat sonucu havuza girmemiz mümkün olduğu için yaz açısından rahatladık. Sabahları analı kızlı havuza, öğlenleri dinlenme zamanı, akşamüstü ikizler uyandığında ise birlikte parka şeklinde bir rutin kurmuştuk.

Ta ki Temmuz’da tatile gidip dönene kadar. Geçen yaz olduğu gibi bu yaz da ne hikmetse tam da Temmuz ayında yardımcısız kaldım. Ama bu sefer artık tek başıma bu işi yürütmek konusunda geçen yaz ki gibi iddialı değildim, yorulmuş olmalıyım. Neyse hızlıca birini bulduk çok şükür. Bu sefer sistemi değiştirdik. Temmuz 25; ilk defa havuza ikizlerle hep birlikte gitmeye cesaret ettim. Başta sanki uzaklara tatile gider gibi milyon tane çantayı, herkesi ve ikiz puseti arabaya koyup havuza iniyorduk. Sonra taşıdıklarımız aşamalı bir biçimde azaldı. Daha doğrusu Tchibo’da Tchibo Soğutucu Bölmeli Piknik Sırt Çantasını fırsat ürünü olarak bulunca biraz daha kompakt taşınmaya başladık. Yanımıza atıştırmalıklarımızı, havlularımızı, mayolarımızı, ikizlere Tchibo UV Korumalı Mayo , kolluklarımızı, şapkalarımızı ve havuza uygun alt bezlerimizi alıp iner olduk.

Ağustos ayında büyük kuzu için farklı faaliyetler buldum, böylece birbirimize karşı arıza verme oranımız biraz düştü. Ben de çocuklardan kalan vakitte kendi işlerimi halleder oldum. Kendi işlerim diyorum ama hafta içi on beş bin kere markete gitmek bunlardan biri 🙂

Başta havuza sabah erken baş başa gittiğimiz zamanlarda D. tek başına yüzmeyi reddediyordu, kolluk takmadan kendini güvende hissetmiyordu, ayrıca büyük ya da küçük yaşta kimsecikler olmadığı için sıkılıyordu. Sonra akşamüstleri havuza ikizlerle birlikte gitmeye başlayınca o da kendine havuzda arkadaş edinmeye başladı. Millet öğleden sonra gidiyormuş meğer. Saat 14 te olsa 16 da olsa güneş ciddi anlamda yakıyor. Her neyse, öğleden sonra havuza gitmeye başlayınca ve kendine yakın yaşlarda birilerini bulunca hem havuza kendi başına girer hem de az da olsa yüzer oldu. Böylece oradakilerle oynarken kollukları unuttu. Artık ben ona “Havuza gir” demeden kendiliğinden havuza atlayıp çıkıyor, dipten gidiyor, kısa mesafede yorulsa da bu arada balık kız olup çıktı. Hatta arada küçük havuzunda yüzen kardeşlerine gelip eşlik ediyor, onlarla ilgileniyor.

Yine de rahatlamak için biraz daha yüzme dersine ya da pratiğine ihtiyacımız var kanısındayım.

2015 yazının ikinci kazanımı; Bisiklet

Geçen gün otoparkımızda bir komşumuzun aynı yaştaki oğlunu bisiklete binme egzersizi yaparken görünce “Hadi bakalım belki sen de yapabilirsin denemek ister misin?” teklifinde bulundum. Hemen evden alıp indirdik. Gerçekten demek her eyin kassal ve bedensel olarak bir zamanı varmış. Bisikletin selesini ayarladık, biraz denge bisikleti gibi davranmasını önerdim. Başta yılma ve bıkma tepkisi gösterdiyse de, her zaman söylediğimi söyledim “Yapabilirsin, dene, her şey denemekle başlar”.

Bisiklet 3 yaşından beri evde bekliyor, yardımcı (yan) tekerlerini geçen yıl çıkarmış, koruma seti almıştık. Dolayısıyla bisikletin boyu onun rahatlıkla ayağını yere basıp kendini güvende hissedebileceği bir durumda. İlk aşama olarak ayağının pedala rahat basabilmesi için seleyi uygun boya getirmek için denemelerde bulunduk. İkinci aşamada ona bisikleti denge bisikleti gibi ayaklarıyla hızlandırmayı ve ardından pedala basmasını teklif ettim. Sonuçta az da olsa sürmeyi başardı. Hemen ertesi gün şansa mı bilmem daha uzun sürdü. Zaman meselesi, bir kaç gün daha denersek başarabileceğini düşünüyorum. Bisiklet sürmeyi öğrenmeden yeni bir bisiklet almayı düşünmüyorum. Zira henüz sürmeyi başaramadığı için ne zaman teklif etsem “Bisiklete binmeyi sevmiyorum” cevabını veriyordu.

Bisikleti hala sular seller gibi kullanmıyorsa da en azından artık bisiklete binmek konusunda motive oldu ve cesareti arttı.

2015 yazının üçüncü kazanımı; Paten

Henüz tam olarak kazanım sayılmasa da…. Sahile indiğimiz bir gün gezinirken Paten 34 ile denk gelip “Hani mi acaba mı?” filan derken küçük hanıma bir deneme dersi aldırıverdik. Pek sevdi. Paten almaya karar vermeden ikinci bir ders daha aldı. Hoşuna gidince doğum günü için anneannesi ona paten hediye etti. Arada aklına geldikçe az az kullanıyor. Tesadüf oturduğumuz sitede paten süren başkaları da var, bazı akşamlar birlikte takılıyorlar. Şimdilik bisiklet sürmektense pateni tercih ediyor. Ama bisiklet açılırsa onu da sevecek. Kendi kendine motivasyon sağlamaya başladı. O kadar hoşuma gitti ki ben bile alsam mı diye düşünüyorum 🙂

Matematik; Akademik anlamda onun için en önemli kazanım, tanıştığımız biri sayesinde matematiği biraz yola girdi gibi. Genel olarak yapamadığı şeylerde sıkıntı duyuyor ve yapmaktan kaçınıyor. Umarım ikinci sınıfa girerken bunun yardımı olur.

Düşünün ki Eylül 2015’e girdiğimizde havalar hala oldukça sıcak olduğu için ben henüz okul havasına girmeye hiç hazır değildim.

Yorumlar»

No comments yet — be the first.

Bir Cevap Yazın

