jump to navigation

Haydi çocuklar okula… 05 Eyl 2016

Posted by evaciton in Eğitim.
Tags: , , , , ,
trackback

Yeni bir okul, yeni bir heyecan

Bugün benim adıma özel bir gün oldu. Çocuklarım okula başladılar, hepsinin ilk günü.

İki okul arasında biraz yetişme stresi yaşadık, yetiştik çok şükür.

Ufaklıklar aynı okula devam ediyor olsalar da biraz zor ayrıldık. Büyük ise 3 yıl aynı okulda devam edip 2. sınıf bitirdi. Şimdi bugün yeni bir okula başladığının ilk günü. Hangimiz daha heyecanlıyız kestiremiyorum.

Eve döndüm, çocuklar okulda….garip bir duygu

Eğitim, okul, bizim için istikrarın önemli olduğu bir alan. Öyle her dakika okul değiştirmeyi kimse istemez tahminimce. Ne beklediğimize, hangi kriterlerin önemli olduğuna ve okulun bunu gerçekleştirip gerçekleştirmediğine bağlı

Öğrenci mutlu olmalı öncelikle, ayrıca veli olarak  beklentilerimiz var; akademik anlamda mesela yabancı dili okulda alması, okuma konusunda çocuğumu motive etmesi, iyi bir matematik vermesi. Onun dışında çocuğumun mutlu olması, belli kurallar içinde özgür olması. Belli konularda sıkıntısı varsa okulda tespit edilip benimle paylaşılması, ya da benim tespit ettiğim sıkıntıları okul ile hızla paylaşabilmem ve birlikte üzerinde çalışılması.

Herşeyden önce öğrenci ve öğretmen ilişkisi güzel olmalı, yerine göre tatlı, yerine göre sert…yani öğrenci öğretmenini sevmeli ama onun bir otorite olduğunu da hissetmeli

Fazla uzatmadan hepsini bir kenara bırakırsak, bu yıl veli olarak hiç bilmediğim bir sisteme geçiyoruz. Öncelikle forma yerine serbest kıyafet ile okula gidecekler. Bu, bana göre biraz mücadele demek, baştan oturdum okula giyilebilecekler konusunda biraz konuştum,  okul da rahat kıyafetler giymeleri konusunda öğrencileri motive edeceğini belirtmiş.

Diğer konu ise ödev, 3. sınıf olmalarına rağmen ödev olmayacakmış. Zira bana göre ödev, velinin, çocuğunun takıldığı yerleri görmesi için iyi bir örnek oluyordu.

Herneyse ….

Okulun ilk günü güzel organize olmuşlar, kargaşa, kaos yaşamadık

Alışıldık konuşmalar yapılmadı. Sadece okul müdürümüz çocuklarımızdan öncelikle kocaman bir gülümseme istedi, “Yıl sonunda o gülümseme hala orada mı diye bakacağız” dedi, ardından gülüşmeler.

Tatlı ve yumuşak bir geçiş deneyimledik. Ardından bütün öğrencilere “Haydi gidin anne babalarınıza sarılın” der demez çocuklarımız koşarak üstümüze geldiler 🙂

Ağlayan 1. sınıflar, tecrübeli büyük sınıflar…

Keyifli bir müzikten, İstiklal Marşı’na geçiş aileler ile çocukların sarılması, fotoğraflar, velilerin az çok tanışması ve sınıflara dağılış.

Bugün ilk gün, heyecanlıyım, duygusalım, okul hakkında konuşmak için çooook ama çooook erken ama ilk bakışta söyleyebileceğimi düşündüğüm bir tek şey var; okul başlangıç sürecine kadar tanışabildiğim kadarıyla okul kurucusunun ve okul müdürünün bir samimiyeti olduğunu hissediyorum; yani resmiyet değil samimiyet hissediyorum şimdilik.

Bundan sonrasında akışa bırakacağız kendimizi ve göreceğiz.

Yorumlar»

No comments yet — be the first.

Bir Cevap Yazın

