jump to navigation

2016 Yazı #lifewith3kids #3çocuklayaşam #twins #ikizler küçük #ergen #8yaş 06 Eyl 2016

Posted by evaciton in Çocuk Etkinlikleri.
Tags: , , , , , , , , , ,
trackback

Yaz henüz bitmedi aslında, araya uzun bir bayram tatili girecek, ancak okulların bir kısmı dün (5 Eylül 2016) eğitim yılına başladı.

Ben geçen yazı nasıl geçirdiğime baktım da, bazı konularda çok benzer süreçler yaşarken, bir yandan da farklı bir yaz geçirdim.

Birincisi Kasım 2015’ten beri bir yardımcım olmadı. Sadece sömestr tatilinde şükür ki destek verecek birini bulmuştum.

Geçen yazdan en büyük fark, bu yazı yardımcısız geçirdim. Bu şekilde zorlanırım sanıyordum, zorlandım elbette ama yine de çok şükür tek başıma idare ettim …

Bütün yıl erken kalktığı için yorulmuştur biraz dinlensin diye düşündüğüm D.’yi yaz okuluna yazdırmama kararı aldım. Hoş, bakıyorum geçen yıl da o istememiş ve benzer sancıyı geçen yıl da yaşamışız.

Kendime not; yaza girmeden eski yazıları okumak ve onlardan feyz almak lazım 🙂

Genele bakarsak, yazın D. (8) yerine ikizleri (2,5 yaş) haftada 3 tam gün yaz okuluna  verdim, fırsattan istifade onlar da yüzmeye gittiler. Eğitim dediğin yüzme öğretmeninin onları havuzda yüzdürmesi, amaç suya alıştırmak. Herhangi bir destek kullanmıyorlar, böylece başka şeye güvenme hissini elimine ediyorlar. Tam anlatamasam da böyle bir şeyler….

Öğretmenlerin tavsiyesiyle biz de yaz boyu hiç bir koşulda onlara ne kolluk ne simit takmadık, bizimle beraber, bizim desteğimizle yüzdüler, hatta başta kafalarını suya daldırmaktan endişe duyuyorlardı sonra onu da keyifle yapmaya, havuzun kenarlarından kendi başlarına tutunarak ilerlemeye, bizim desteğimizle havuza atlamaya başladılar. Bu arada kendi başlarına yüzmüyorlar ve henüz bezli oldukları için havuza uygun bez ile sokuyoruz. Geçen yıl Tchibo’dan aldığımız  UV filtreli alt üst mayoyu ve şapkaları da eksik etmedik. Sadece denize bezsiz soktuk. Çok şükür o esnada altlarına kaka yapmadılar. Bu konuda bir yüzme öğretmeni ile konuşmuştum, suyun basıncından dolayı kolaylıkla kaka yapamazlar dedi. Benim de gözlemlediğim eğer yüzmüyorlar, sabit duruyorlarsa dikkatli olmakta fayda var. Yüzerken yapmaları ihtimali yok.

Minikler açısından kazanım; oğlanın sonunda kendi yatağında uyuması, ayrı bir yazı konusu. Yukarıda yazdığım üzere yüzmeden keyif almaya başladılar ve bazı beceriler kazandılar.

Minikler yaz okulundayken D. için de boş durmadık ve onu da yüzme dersine başlattık. Hatta kıştan bir arkadaşıyla birlikte aynı yere gittiği için hem onun hem de benim için sosyal bir etkinlik haline geldi.

Yüzme dersi, ardından yemek, ardından ufaklıklar gelene kadar site havuzunda vakit geçirmek.

Taa ki arkadaşlarının çoğu yazlıklara ya da tatile gidene kadar.

Sonra sıkıldı da sıkıldı.

D. açısından bu yaza dair kazanım olarak yazabileceğim tek şey yüzmede nefesinin biraz rahatlaması.

Yüzme haricinde çok az tekerlekli paten kaydı, bisiklet artık ona küçük geldiği için sürmeyi denemedi bile.

Ödev olarak; okuldan verilen İngilizce kitapları okumayı tekrar etmesi, İngilizce verilen yaz ödevlerini yapması. Biraz matematik tekrarı yapması ve Türkçe kitap okumasına çabaladım.

Sıkıntının ilk aşamasında D. öğle uykusu yapması gereken miniklerin odasına girip onlarla birlikte oynamak ya da aynı odada uyumak isteğiyle istemeden de olsa uykularını sabote ediyordu. Sıkıntının ikinci aşaması ise özellikle minikler öğle uykusundayken D.’nin sürekli evin içinde dolaşması, dinlenmeyi veya okumak vs gibi herhangi başka bir aktiviteyi kendi başına yapmak istememesi beni zorladı. Zira onlar uyurken ben de dinlenme fırsatı buluyordum. Sonunda D. ya es kaza benimle birlikte dinlenmeye karar veriyordu, ya çizgi film seyretmek istiyordu. Çizgi filme izin verdiğimde eğer ben de dinleniyorsam ipin ucu kaçıyor ve saatlerce seyrediyordu. Sonunda baktık ki ikimize de keçiler geliverdi.

Okullar açılmasına kadar geçecek 4 haftayı böyle geçirmek istemediğime karar verince yaz okullarının kapanmadan önceki son durumlarını araştırdım. İlk 2 haftada bir kaç yeri birlikte ziyaret ettik. Çoğunun bitmesine az kalmıştı.

Süreyi böyle harcayınca, kalan az zamanda miniklerin daha önce tanımadıkları bir yaz okuluna adapte olmalarına değmeyeceğine karar verdim.

Böylece D.’yi okulun açılmasına 2 hafta kala bir drama yaz okuluna yazdırmaya karar verdim, zira kendisi de o kadar sıkılmış ki bu fikri sevinçle karşıladı. Tek sıkıntım 2 hafta boyunca miniklerin uykusuna göre D’yi okula alıp bırakma kısmını nasıl organize edeceğim konusuydu. Endişe ettiğim kadar zor olmadı. Miniklerin uykusunu da okulda tam gün gitme durumunda süreye indirdim. Böylece akşam uykuları da erkene çekilmiş oldu. Böylece, aslında okul açılma dönemine bir ön adaptasyon süreci yaşamış olduk.

Hamiş; bir daha ki yaza hep birlikte çıldırmamak için, niyetim, okul kapandıktan sonra biraz dinlendikten sonra D.’nin bir yaz okuluna gitmesi.

Hamiş 2; Çocukların enerjisini atmak için her gün mutlaka evin dışında bir aktivite yapmak lazım

 

Yorumlar»

No comments yet — be the first.

Bir Cevap Yazın

