jump to navigation

Uyku, ah uyku, vah uyku #twins #ikizler 27 Şub 2017

Posted by evaciton in Uyku.
Tags: , , , ,
trackback

Uyku, uykunun düzene girmesi mi girmemesi mi….?

Aslında gelişmelerimizden ilki; uykuyu eskisine göre nispeten düzene sokmamız oldu. Aşağıda bahsi geçen tarihten beri hala tam oturmadı, çünkü herkes uyumamak için kırk takla atarken, biz de yeni taktikler üretmeye çabalıyoruz. Daha da komiği büyüğün de benzer biri durum içinde olması, biz ikizleri uyutmaya çalışırken onun da talepleri bitmiyor, uykum yok diyor, etrafta dolaşıyor, su istiyor, tuvalete gidiyor ve böylece kısmi olarak uyku zamanını sabote etmeyi başarıyor…

Ardından sırayla önce emzik ve biberon bırakma devreye girdi. Şimdi de Şubat ortası itibariyle tuvalet eğitimi.

İkizlerden minik hanım, başından beri uykusu gelince yerini arayan, kimsenin desteği olmadan, kendi başına poposunu dönüp uyuyan. Uyku vaktini talep eden bir bebek oldu. Anne karnında da sakindi, hala sakin ama tabii etrafını gördükçe o da azıtıyor.

Oğlan da tersine, anne karnından çok hareketliydi. Aynen devam ediyor. Uyku konusunda başından beri sıkıntılı oldu. Kendi başına uyuyamayan, hep destek arayan, yanında birini isteyen bir bebek oldu. Uykusundan uyanınca kendi dalamaz, birilerinin yanına gider. Uyutmak için yanında beklemek, pışpışlamak gerekir. Dahası uykusu olduğu halde uykuya itiraz eder. Mücadeleyle uyur, ama sonun da mışıl mışıl uyur.

Kısaca uyku şekilleri birbirinden taban tabana zıt iki bebe. Kız da oğlandan görüp yapmadığı şeyleri öğreniyor yahu.

Aslında sadece uyku konusunda değil, bir şeyleri kendi başına yapma konusunda kız daha önden gidiyor. Kendi giyinip, soyunmayı, ayakkabı çıkarıp, giymeyi, hatta genelde kendi başına yemek yemeyi tercih ediyor. Yine de sabahları okula hazırlanma esnasında benim yapmamı isteyebiliyor. Oğlan ise genelde yardım bekliyor. Kendi yapsın diye telkin ediyoruz, söylüyoruz, o esnada başka şeylerin peşinde / düşüncesinde oluyor. İşte bu tip konularda ablasıyla benzeşiyor.

Oğlan uyku konusunda kısmen ablasını andırıyor. Yanında destek araması, uykusu olduğu halde uyumaya itiraz etmesi filan. Ha bir de gece uyanınca illa yanımıza gelmesi. Tabii uykuya dalar dalmaz gerisin geri yataklarına koyuyoruz. Abla kocaman oldu, taşımak kolay olmuyor. Ama bazen biz de derin uyuyorsak, geldiklerini bile hissetmiyorsak, uyanıp yanımızda buluyorsak…..yapacak bir şey yok.

Esas sıkıntı şuydu; ikizleri odalarına koymak istediğimizde oğlanı bir türlü ayıramadık. O kadar ki eğer evde yardımcı varsa onun yanına, yoksa bizim yanımızda uyumayı tercih etti. Dolayısıyla en son yatılı yardımcımız işi bıraktıktan sonra yaklaşık 8 ay (tahminen yaza kadar) bizimle birlikte yattı. İlk uykuya geçişi benim yanımda yapıyordu. Sonra yatağına geri götürsek bile pat diye uyanıyor gerisin geri yanımıza almak zorunda kalıyorduk. Uykusu daha derin ve düzenli oluyordu kabul, ama bize dönecek yer kalmıyordu ve artık herkes kendi yatağını bilsindi.

Neyse, herkesin kendi yatağı olayını ancak 2016’da bir yaz tatilinden sonra çözmeyi başarabildik, o da babamız ele aldı ve çözdü. Şöyle ki, tatilde akşam yemeğinden odaya gelene kadar olan sürede pusette uyuyakalıp odaya geldiğimizde herkes kendi park yatağında sabaha kadar mışıl mışıl uyuyunca, baba “bu iş olmuştur, eve gidince bu sistemi devam ettirelim” dedi.

Büyük kızda gece yatış saati konusunu bir türlü rutine oturtamamıştık. Sözde anaokuluna başlayınca çözeriz sandığımız yatma saati kuralı ancak ikizler ile oturdu.

Hemen baştan olmasa da bir süre sonra herkesin kendi yatağı zaten vardı. Uyutmak hala zor oluyor.

Oğlanın uyku konusu kolay olmadı, hala da uyuyana kadar yanlarında kalmam gerekiyor. Ama en azından artık oğlanın yanına yatmıyorum. Uyanınca hala gelip bizim yatağa dalıyor….Ama hafta sonları öğlen uykusuna yanında biri olmadan geçemiyor. Önce ikisini aynı odada farklı yatağa yatırıyoruz. Ancak oğlan kısa bir süre sonra kendi yatağından çıkıp kardeşinin yanına gidiyor. Öyle olunca ikisi de uyumuyor. Sonunda oğlanı alıp ayrı yere götürüp uyutmak gerekiyor. Okul hepsini aynı yerde uyutmayı nasıl başarıyor acaba, cidden merak ediyorum…

Ek olarak; geçen yıl önce anneli, sonra annesiz 2 saatlik oyun grubuna alıştırma döneminde sonra bu yıl, anaokuluna yarım gün ile başladık. Ancak eve gelirken araçta sızıp, eve geldiklerinde yatağa gidene kadar uykuları açılınca, ve adam gibi uyumaları için yeniden öğlen uykusuna yatırmak ya da yatırmaya (çabalamak) en az 2 saatimi alınca, öğretmenle de konuşup tam güne geçme kararı aldık. En azından böylece hafta içi  rutin olarak 1- 1.5 saat standart uyumuş oluyorlar.

Abla da gündüz zor uyurdu diye çabucak tam güne çevirmiştik. Tek fark abla okula başladığında 3 yaşını zaten doldurmuştu.

Konuya geri dönersek, çocukların akşam en geç 21.30’da yatakta olmalarını hedefliyoruz, bu yemek saati ve başka koşullara bağlı olarak bazen daha erken, bazen daha geç oluyor. Ne olursa olsun, saat 22- 22.30 itibariyle artık ebeveyn saatine geçmiş olmayı hedefliyoruz.

Yatakta ellerine kitap veriyorum. Bazen böyle oyalanırken uyuyabiliyorlar. Uyurken genellikle beni (ya da birini) yanlarında istiyorlar.

Bilgi ve örnek teşkil etmesi açısından, baştan beri genel uyku düzenimiz konusunda bir kronoloji tutmuşum; İkizlerin Uyku Düzeni

İkizler doğduğundan itibaren uyku ve beslenme düzeni konusunda Gün Yayıncılık’tan Marc Weissbluth’un “Mışıl Mışıl Uyuyan İkizler, Mutlu Aileler” kitabını kendime referans aldım ve düzenin oturmasında orada okuduğum bilgilerden faydalandığımı söyleyebilirim

misilmisil680

Mışıl Mışıl Uyuyan İkizler, Mutlu Aileler

 

 

Reklamlar

Yorumlar»

No comments yet — be the first.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: