jump to navigation

37 Aylık> Tuvalet Eğitimi #twins #ikizler 26 Nis 2017

Posted by evaciton in Tuvalet Eğitimi, İkizler.
Tags: , , ,
trackback

İlk gelişme olarak uyku ve ikinci gelişme olarak emzik ve biberon konularını yazmıştım sıra tuvalet eğitimine geldi.

Evet, yeni ama illa alışıldık bir tuvalet eğitimi yazısı. Neden derseniz, eski yazılara bakıyorum da, büyük kuzunun da tuvalet eğitimini bu aylarda çözmüşüz sanki, ya da en azından 37. ayda yazmışım tuvalet eğitiminde son durum diye.Tabii çözdük derken sonuçta uzaya roket fırlatmadık elbette 🙂

Klişe espriyi yapmadan edemeyeceğim, insanlık için küçük ama bebeler için (hadi canım bence bizim için!) büyük bir adım…

Bizim minik hanım, ablasından ayrılan küçülmüş külotları (kısaca ben don diyorum) görünce bir heves giymek istedi. Biz de ona, bunların bez çıkarılınca giyildiğini anlattık.

Bu arada 37 ay deyip sanki bizim ailenin minikleri hep aynı anda çözüyormuş gibi standardize etmişim ama bizim ikizler 37 ayı da bitirmişler de nerdeyse 38 olacaklar. Kaldı ki bu standardizasyona sadece kızlar katılmış. Oğlanda ise tık yok!

Şansa donları ayırdığımın haftası, yani Şubat’ın 3. haftasında, öğretmene “Tuvalet eğitimine ne zaman başlamak lazım?” sorusunu iletmiştim,. O da bana “Siz hafta sonu altını açın” dedi. Ancak velakin dışarıdaydık diye cesaret edemedik; tarih 18- 19 Şubat. Hafta içi tekrar bilgi alışverişi yaptık ve sonuçta, öğretmenimiz, biz çantada don yedek koymadığımız halde 21 Şubat 2017 Salı günü doğrudan altını açmış ve tuvalete oturtmuş. Hatta sanırım tuvalete özendirici bir de hikaye anlatmış. İyi de yapmış.

O hafta minik hanım tuvalete işine gayet hevesli başladı.

Gerçi eğitim  dediysem, o “çişim geldi” demiyor, biz saat başı filan sorup oturtuyoruz. Bitirdiğimiz pazar günü evde “çişim geldi” deyip doğrudan çişini bırakıverdi.

Yalnız kaka yaptığında bizim gibi tuvalet kağıdı kullanmak istiyor, ıslak mendil getirirsek itiraz ediyor, istemiyor, ısrar edersek ağlıyor filan. Biz de ıslak mendil işinden vazgeçtik.

Gece yatarken donla yatıyor, uykuya daldığında bezi takıyorduk. Çünkü öğretmenimiz gece çişe kaldırmamızı önerdi, ancak kalkarsa yeniden geri uyuması sıkıntılı olabilir diye cesaret edemiyoruz.

Nisan ayını bitirirken gece bez takmak yerine gece yarısı çişe kaldırma yöntemine geçtik, hatta fark ettim ki son bir kaç gecedir onu da unutmuşuz.

Oğlan tarafında tuvalet konusunda zinhar hiç bir yanaşma yok; kardeşi hevesli olduğu için kendince özendiriyor, beklemedeyiz.

Külot istemişti, heveslendi sanıp iki paket aldım. Denediğimizin ilk seferinde üzerine çiş yaptı, ikinci seferinde ise kaka yapınca vazgeçtik….

Bir de başta “Ancak bezinizi çıkartırsanız havuza gidebiliriz” demiştim ödül olsun diye. Bir şey ifade etmemiş olabilir mi?  🙂

Bu arada tuvalet eğitimi aslında ebeveyn için zorlayıcı, çünkü yukarıdaki yazıda da yazmıştım, tekrar edeyim; sonuçta sıkışsa beze yapıyor, değiştirip çöpe atıyorsun. Dışarda olmadık yerlerde tuvalete oturtmak zor. Yanımıza emektar Potette Plus’ı alıyoruz. İçine ister torba koy ister tuvaletin parçasını yerleştir. Kuytuda bir yere yerleştir, çocuk otursun yapsın tuvaletini. Torbayla daha rahat, topla, doğrudan çöpe at. Minik eller sağa sola değmesin.

Hadi bakalım, göreceğiz…

 

 

Yorumlar»

No comments yet — be the first.

Bir Cevap Yazın

